Bună ziua, cu ce vă putem ajuta?

  • Bună ziua, cu ce vă putem ajuta?
Iată de la această întrebare și începe partea cea mai interesantă a activității noastre cotidiene. Deja a cincea lună ușile Centrelor de Servicii NEXUS sunt deschise în orașele Cahul, Edineț și Ungheni pentru moldovenii care sunt într-o măsură mai mare sau mai mică implicați în procesul de migrație. Este vorba fie despre cei care vor să plece la studii sau la muncă peste hotare, fie despre cei care sunt stabiliți acolo, dar au rude care necesită asistență, fie despre cei care au revenit în țară… Toți acești oameni au nevoie de informații.

Deși există atâtea surse disponibile – nemaivorbind de o asemenea sursă vastă ca Internetul – mulți pur și simplu se îneacă în acest ocean de informații, fără a găsi un răspuns elocvent la întrebările lor.

Ce facem noi? … Corect, îi ajutăm să nu se ”înece”. Cum? Aflați chiar de la colegii noștri.

NEXUS Ungheni

”Una dintre cele mai mari provocări pentru noi, spune Dana Țîgulea, specialistul în relații cu sectorul privat, este să identificăm exact ce vor clienții noștri să afle și, mai mult decât atât, să-i ajutăm să conștientizeze care sunt capacitățile lor reale, astfel încât ulterior ei să le poată dezvolta și pune în practică cât mai eficient. De exemplu, la Centrul nostru s-a adresat un tânăr care în trecut a lucrat timp de mai mulți ani în calitate de jocheu în Rusia. După o scurtă revenire în țară a dorit să plece în Marea Britanie pentru a se angaja în același domeniu. După ce am identificat câteva firme de recrutare legale care ar putea să-l ajute în această privință, am descoperit că tânărul practic nu cunoaște limba engleză și atunci a fost nevoie să identificăm și acele companii din Ungheni unde el ar putea urma un curs intensiv de studiere a limbii engleze. Întrucât sunt noi, papucii de consultanți uneori ne cam rod, dar pas cu pas ne acomodăm, învățând să ne ascultăm cât mai bine clienții.”, adaugă Dana.

Până în momentul de față la NEXUS Ungheni s-au adresat 29 de clienți, majoritatea lor fiind tineri care vor să se angajeze în câmpul muncii în străinătate. 29 de clienți nu înseamnă și același număr de solicitări, acestea din urmă depășind cifra de 70. Și asta pentru că un client vine cu o întrebare, dar spectrul acesteia este unul foarte larg și necesită implicarea atât a instituțiilor publice, cât și a companiilor private.

NEXUS Edineț

Din cele trei Centre, NEXUS Edineț se poate lăuda cu cel mai mare număr de clienți înregistrați – 59 în total. O bună parte din ei sunt migranți actuali, stabiliți în regiunea CSI.

”Avem multe solicitări ce țin de actele și documentele necesare pentru migrare, spune Alina Reșetnicov, directorul NEXUS Edineț. Chiar dacă sunt la curent cu noile prevederi introduse de Federația Rusă sau cu liberalizarea regimului de vize pentru țările din Uniunea Europeană, oamenii nu cunosc de facto ce presupun acestea. Noi însă le clarificăm toate aspectele, eliminând confuziile, astfel încât ei să fie cât mai pregătiți atunci când iau anumite decizii. În cadrul Centrului avem și doi voluntari care se implică activ în ceea ce facem.”

NEXUS Cahul

Dacă la Ungheni majoritatea clienților sunt migranți potențiali, cea mai mare parte a celor care se adresează la NEXUS Cahul sunt moldovenii întorși acasă și asta bucură nespus. Din cei 44 de clienți înregistrați până acum, mulți vor să-și lanseze propria afacere, interesându-se cum pot accesa fondurile nerambursabile.

”Cooperarea cu partenerii noștri, spune Carolina Cartofeanu, directorul Centrului NEXUS Cahul, începe să dea primele roade. Chiar deunăzi am primit o scrisoare de mulțumire din partea unui client pentru răspunsul amplu și clar referitor la condițiile de participare la Programul Pare 1+1, pe care l-am obținut grație colaborării cu Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinederilor Mici și Mijlocii. Mai mult decât atât, în urma aplicării, acesta deja a fost invitat să participe la prima etapă de instruire. Un alt client de asemenea a trecut prin procedurile de aplicare și acum așteaptă rezultatele evaluării.

Într-un alt caz, mai specific, am avut nevoie de un răspuns promt la o solicitare privind serviciile consulare. Și aici în mod special aș vrea să menționez receptivitatea persoanei responsabile din cadrul Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene.”

Pe final vrem să vă anunțăm că echipa noastră crește. Deși au intrat în ”bucătăria” noastră abia recent, noile colege deja știu cum se prepară pâinica NEXUS – cu grijă, meticulozitate și nu în ultimul rând cu plăcere, or, satisfacția clienților este și satisfacția noastră.

Ce-ți oferă NEXUS?

  • Servicii gratuite de consultanță referitoare la migrație
  • Informații ample, veridice și din surse autorizate
  • Asistență individuală și suportul întregii echipe
  • Soluții din partea partenerilor noștri
Dacă te-am convins, devino clientul nostru completând câmpurile de mai jos.