Ce mă fac dacă am pierdut bagajul?

  • Ce mă fac dacă am pierdut bagajul?
O experienţă mai puţin plăcută pentru noi, cei care utilizăm serviciile transportatorilor aerieni, este atunci când ajungem acasă, în Moldova, şi constatăm că valizele noastre nu se regăsesc în camera de recuperare la aeroport. Fiind cuprinşi de panică şi dezamăgire, încercăm sa găsim răspunsul la primele întrebări care ne apar în minte: Ce s-a întâmplat cu bagajul? Unde să ne adresăm pentru a semnala absenţa lor?

Fiecare aeroport este dotat cu un serviciu, care are funcţia de a rezolva problemele legate de bagajele pierdute. Conform site-ului oficial al Aeroportului Internaţional Chişinau, persoanele care nu şi-au găsit bagajele în sala de recuperare, sunt rugate să se adreseze la oficiul Lost and Found. Nu trebuie să-l căutați ore în șir. Acesta se află chiar în apropierea camerei de recuperare, iar reprezentanții acestuia vă pot aborda ei înșiși, observând că ați rămas fără bagaj.

IMPORTANT! Oficiul Lost and Found din cadrul aeroportului internațional de la Chișinău NU este cel care răspunde propriu-zis de găsirea bagajelor pierdute. Aceasta este sarcina companiei aeriene de a cărei servicii ați beneficiat. Lost and Found este ”gazda” reprezentanților companiilor date, de aceea datele de contact diferă de la o companie la alta. Accesați încă o dată acest link pentru a vedea detaliile și datele de contact.

Ce urmează?

1. Constatarea faptului prin completarea unui raport de identificare a reclamantului și a obiectelor sale pierdute. Pentru asta trebuie să prezentați:

  • un act de identitate 
  • biletul de călătorie
  • etichetele de bagaj (luggage tag).

Etichetele de bagaj sunt acele tichete pe care le primiți după ce ați trecut check-in-ul. A nu se confunda cu tichetele de călătorie.

ATENȚIE! În nici un caz nu aruncați tichetele de bagaj pe care le primiți după ce treceți check-in-ul. Ele trebuie păstrate pe tot parcursul călătoriei. Sunt singura dovadă că bagajul vă aparține și se atribuie cursei în cauză. În cazul în care le-ați pierdut, găsirea și recuperarea bagajului este mult mai anevoioasă.

2. Va trebui să faceți o scurtă descriere a bagajelor pierdute. O să vi se prezinte o broșură în care indicați tipul valizei pierdute (mărime, culoare, materialul din care este produs etc.). După această procedură, nu vă rămâne decât sa vă înarmați cu răbdare şi să aşteptați apelul serviciului Lost and Found.

În mod normal, compania care a operat zborul se obligă să găsească bagajul şi sa-l expedieze clientului in decurs de 5 zile.

Indiciul NEXUS - înainte de orice zbor, consultați site-ul oficial al companiei aeriene de unde ați procurat biletul. Tot pe pagina oficială a companiei veți găsi și informația necesară cu privire la despăgubiri în cazul în care bagajul Dvs. nu este găsit în termen de 5 zile.

 

P. S. Acest articol este primul caz soluționat cu succes de către consultantul NEXUS Chișinău, Sergiu Bălănuță, el însuși fiind cel care și-a pierdut bagajele, aterizând în echipa noastră direct de la aeroportul din Chișinău. Experiența lui ne-a făcut să vă împărtășim aceste sfaturi gratuite, luate din viață și nu din auzite.

Nu ratați să ne spuneți și voi experiențe similare și cum le-ați soluționat.

Ce-ți oferă NEXUS?

  • Servicii gratuite de consultanță referitoare la migrație
  • Informații ample, veridice și din surse autorizate
  • Asistență individuală și suportul întregii echipe
  • Soluții din partea partenerilor noștri
Dacă te-am convins, devino clientul nostru completând câmpurile de mai jos.